Moviiks köhanteringsplattform är en av de lösningar som uppstått för att hålla koll på maxantal besökare i butik och dessutom erbjuda mervärden.
Moviik är en köhanteringsplattform som har flera användningsområden.
Ett av dem – aktuellt i pandemitider – är att kunna hantera maxantal i butiken och stödja både personal och kunder.
– Genom att manuellt registrera kunder eller att kunden skannar en QR-kod blir det enkelt för butikspersonalen att få överblick över antalet besökare och hantera insläpp samtidigt som det utåt mot kund kommuniceras hur många som vistas i butiken just nu, skriver företaget i en pressrelease.
Man påpekar att med smarta sensorer kan hanteringen av antal i butiken även automatiseras, analysera kundresan och trängsel.
– Vi har sett en kraftig ökning av intresse i att digitalisera kö- och engagemangssystem under 2020 med ett stort behov av att optimera arbetsflödet i butik och som blivit mer påtagligt under pandemin, säger Peter Thörngren hos Moviiks partner Heytail.