Digitalt kösystem har koll på antal i butik

Digitalt kösystem har koll på antal i butik
Moviik har ett digitalt kösystem som håller koll på antalet besökare. Foto: Pressbild Heytail

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Moviiks köhanteringsplattform är en av de lösningar som uppstått för att hålla koll på maxantal besökare i butik och dessutom erbjuda mervärden.

Moviiks köhanteringsplattform är en av de lösningar som uppstått för att hålla koll på maxantal besökare i butik och dessutom erbjuda mervärden.

Moviik är en köhanteringsplattform som har flera användningsområden.
Ett av dem – aktuellt i pandemitider – är att kunna hantera maxantal i butiken och stödja både personal och kunder.

– Genom att manuellt registrera kunder eller att kunden skannar en QR-kod blir det enkelt för butikspersonalen att få överblick över antalet besökare och hantera insläpp samtidigt som det utåt mot kund kommuniceras hur många som vistas i butiken just nu, skriver företaget i en pressrelease.

Man påpekar att med smarta sensorer kan hanteringen av antal i butiken även automatiseras, analysera kundresan och trängsel.
– Vi har sett en kraftig ökning av intresse i att digitalisera kö- och engagemangssystem under 2020 med ett stort behov av att optimera arbetsflödet i butik och som blivit mer påtagligt under pandemin, säger Peter Thörngren hos Moviiks partner Heytail.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till info@butikstrender.se

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.