Med drygt 55 år på nacken satsar nu Dogman på ett heltäckande koncept av färgglada påsar och emballage både för fysisk handel och för e-handeln.
Dogman har sedan starten 1965 haft husdjuren i fokus och ambitionen produkter av god kvalitet till ett rimligt pris.
Nu har man, med Avisera som förpackningspartner, skapat ett heltäckande koncept av färgglada påsar, emballage och detaljer för både e-handel och deras arton butiker.
Dogman vill erbjuda sina kunder olika typer av påsar för olika syften. Som flergångskassar i PP non woven, praktiska Thermo-påsar för frysta varor, papperspåsar med tvinnade handtag för köp i butik samt mindre påsar utan handtag för hundgodis och mindre varor.
Non woven-kassen och papperspåsarna är klimatkompenserade och märkta med Återbära – 100% klimatneutral. Papperspåsarna är tillverkade av papper från hållbart skogsbruk, enligt företaget.
Dogman har ett enhetligt förpackningskoncept även för e-handel och lager. Varje komponent följer den lekfulla grafiska profilen – framtagen av byrån Guts & Glory – till punkt och pricka.