Butikstrender har tidigare redovisat hur Clas Ohlsons försäljning under juni steg med fem procent till 711 miljoner kr totalt.
Vad som tål att uppmärksammas extra är att e-handeln fortsätter att stiga rejält snabbt.
Försäljningen online steg i juni med 71 procent till 69 miljoner kr och därmed är onlinehandeln i nivåerna av Clas Ohlsons försäljning i Finland, i juni 78 miljoner kr.
Det här var heller ingen isolerad händelse eftersom man för maj och juni tillsammans har en tillväxt i e-handeln med 70 procent, totalt 130 miljoner kr på dessa två månader.
– I Sverige påverkas vi fortsatt av minskad kundtrafik till våra butiker i centrala lägen i de större städerna, om än i mindre utsträckning än månaden innan. I Finland har restriktionerna en fortsatt dämpande effekt på försäljningen, men även här märks nu en ökning i kundtrafik, konstaterar Lotta Lyrå om skillnaderna mellan Sverige och Finland men noterar samtidigt e-handelns allt större tyngd.