Det är Ehandel.se som rapporterar om smyckesföretaget Sparv Accessories som växer så att det bokstavligen knakar.
2020 omsatte man drygt 2 miljoner kr, 2021 ökade man till 8,6 miljoner och 2022 landade försäljningen strax över 13,5 miljoner.
I procent innebär det en ökning av omsättningen med 575 procent på två år, konstaterar Ehandel.se om företaget, som säljer egendesignade minimalistiska smycken.
– Vi såg en efterfrågan och tyckte att det fanns ett hål i marknaden. En viktig del för oss sedan starten är att vi haft ett fokus på väldigt nöjda kunder som blir som ambassadörer för vårt varumärke, vilket har gjort att vi har vuxit och haft ett stort antal återkommande kunder, säger Anton Lindh.
Företaget grundades av Charlotta Lindh som ett sidoprojekt men sedan valde hon och hennes man Anton att satsa fullt ut på Sparv.
– Vi är helt egenfinansierade och tror att egen kanal för oss är framtiden, vare sig om det är online eller offline med egna butiker. För oss är det viktigt med ett bra kundbemötande men även för att få feedback, idéer och önskemål från vårt community som hjälper oss att vidareutveckla vårt erbjudande, säger Anton.