Det är på Arlanda de två första konkreta stegen tas i Adlibris butikssatsning. Man öppnar två nya butiker på Arlandas terminal 5 och det gör man under namnet ”Adlibris Pocket Shop”.
Det blir första steget i att formellt förena de två varumärkena.
”Det är superspännande att få vara med om föreningen av två starka varumärken och att få ta med sig det bästa av Pocket Shop med in i Adlibris värld. Vi vill att våra kunder ska känna igen den hemtrevliga känsla som vi haft i våra butiker och samtidigt uppleva att det är något nytt och fräscht på gång, säger Cecilia Held, affärsområdeschef på Adlibris, tidigare vice vd på Pocket Shop, till ehandel.se.
Pocket Shop hade två tuffa år 2020 och 2021. Omsättningen sjönk till cirka 50 miljoner kr att jämföra med 131 miljoner kr 2019. Dessutom gjorde man stora förluster.
Under 2022 studsade man tillbaka hyfsat och omsatte cirka 88 miljoner kronor.