Efter tandborstsuccén – satsar i blöjbolag nu

Efter tandborstsuccén – satsar i blöjbolag nu
Noel Abdayem. Foto: Humble Group

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Noel Abdayem, mannen bakom tandborstsuccén Humble, satsar nu på miljövänliga blöjor när han köper Naty-koncernen för cirka 850 miljoner kr.

Noel Abdayem, mannen bakom tandborstsuccén Humble, satsar nu på miljövänliga blöjor när han köper Naty-koncernen för cirka 850 miljoner kr.

Noel Abdayem är grundare av och största aktieägare i foodtechbolaget Humble som blivit en succé med sina klimatvänliga tandborstar.
Nu går Abdayem vidare genom en ny satsning.

Hans Humble köper koncernen Naty som arbetar inom personliga hygien-produkter med eko-profil och som har fokus på i första hand miljövänliga blöjor.
Humble köper Naty för 750 miljoner kr men till det kan komma ytterligare upp till 100 miljoner kr i prestationsbasserade tillägg till köpeskillingen, enligt ett pressmeddelande.

Naty hade en omsättning på 278 miljoner kr under verksamhetsåret 2020.
Lönsamheten anses ha möjligheten att förbättras kraftigt under det innevarande räkenskapsåret.

– Genom förvärvet av Naty får vi in ett fantastiskt bolag med ett högpresterande och entreprenörsdrivet team. Som ledande aktör inom eco-blöjor i världen och med ett mycket innovativt produktsortiment blir möjligheterna enorma, säger Humbles vd Stefan Petrén.
– Förvärvet innebär att vi bygger vidare inom hållbarhetsvertikalen och samtidigt stärker vår strategiska position som en ledande aktör för framtidens FMCG-produkter, tillägger han.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till info@butikstrender.se

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.