Eldorado satsar på Instagram

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Varumärket Eldorado satsar nu på Instagram. Man gör det genom Instagram-effekter och genom att lansera ett antal egna filter. Ambitionen är att nå fler millennials.

För en vecka sedan lade Eldorado upp sitt första Instagram-filter.
Användarna blev slumpmässigt tilldelade någon av Eldorados mest populära varor.

I dagsläget har fler än 200 000 personer exponerats för filtret, skriver reklambyrån.
Drygt 20 000 unika konton har använt sig av det.

– Eldorado har kommit att bli ett varumärke som millennials tycker är kommunikativt intressant till följd av att vi är snabba på att hoppa på samtida trender, så även i det här fallet, anser Emma Töpel Hanson hos Axfood.
– Vi har inte marknadsfört det första filtret annat än organiskt från Eldorados egen Instagram-kanal, vilket är ytterligare ett bevis på att en bra idé alltid kommer att kunna stå på egna ben, tillägger hon.

Nu lanserar Eldorado nästa steg i kampanjen – ett ytterligare filter på Instagram där användarnas ansikten klipps in i Eldorados ”mikropop” som börjar poppa när man filmar.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till info@butikstrender.se

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.