Efter att ha lyckats på andra marknader, inklusive Storbritannien, lanserar tomatmästarna på Heinz nu sitt första sortiment av pastasåser i Sverige. Lanseringen följs av sloganen ”Ridiculously late. Ridiculously good”, vilket speglar den sena ankomsten av produkterna men också deras exceptionella kvalitet.
Heinz, som har odlat och förädlat tomater sedan 1869, har nu skapat pastasåser av hög kvalitet som kombinerar saftiga, solmogna italienska tomater med 100 % naturliga ingredienser. Dessa såser ger möjligheten att laga utsökta måltider på nolltid, antingen genom att värmas upp direkt eller användas som bas i recept.
Den sena lanseringen av pastasåserna är en del av Kraft Heinzs större satsning, ’Heinz New Ventures’ division, för att snabbare än någonsin tidigare ge konsumenter insiktsdriven innovation och växa sitt produkterbjudande globalt.
Såserna, som är helt glutenfria och lämpar sig för vegetarianer och veganer, erbjuder en mix av klassiska och nyskapande smaker i burkar om 350 gram.
- Sundried Cherry Tomato & Basil (vegetarisk och vegan)
- Tomato & Chilli (vegetarisk och vegan)
- Tomato & Mascarpone (vegetarisk)
Svenska konsumenter får nu chansen att ge sitt utlåtande om dessa pastasåser, som redan har haft stora framgångar i Storbritannien. Sofie Zeffer, Senior Brand Manager på Heinz, förklarar att den enkla och utsökta naturen av dessa såser passar bra in i svenskarnas minimalistiska livsstil och kommer att tilltala alla pastaälskare.