Redan ett år efter lanseringen i Norge kan Clas Ohlson nu rapportera att man sprängt miljonvallen och nu är fler än en miljon norska medlemmar.
Bara ett drygt år efter lanseringen i Norge har Club Clas nu en miljon norska medlemmar, skriver företaget i en pressrelease.
– Vi ser att Club Clas är attraktivt för våra kunder i Norge och har haft en enorm tillväxt sedan starten. Under de senaste månaderna har tillväxten varje månad motsvarat befolkningen i Norges tredje största stad, Stavanger, ger Lene Iren Oen som är landschef i Norge som ett mått på tillväxten.
– Det handlar om att skapa värde för kunder och lojalitet mot oss som varumärke. Den ökade basen ger oss nya möjligheter att förbättra vårt kunderbjudande, tillägger hon.
Club Clas-kunder är mer lojala och handlar från en större del av sortimentet. De besöker också butikerna både digitalt och fysiskt och handlar mer än andra kunder.
– Med Club Clas kan vi enkelt ge kunden ett mer relevant erbjudande. Vi arbetar med kunddata för att skräddarsy engagerande och konverterande innehåll. Vi använder också data i utvecklingen av produkter och digitala tjänster, förklarar Clas Ohlsons Helena Holmström.