Estrella byter namn till Ostrella

Foto Pressbild
Det anrika svenska snacksföretaget Estrella har nyligen genomgått en oväntad och djärv förändring. Från och med igår bytte företaget namn till Ostrella, en del av en större marknadsföringskampanj för att lansera sin nya linje med ostsnacks.

Johanna Hellqvist, som nyligen tillträdde som assisterande vd genom kampanjen ”20 000 möjligheter” från Livsmedelsföretagen, tog snabbt sitt första radikala beslut – att döpa om företaget från Estrella till Ostrella. Hellqvist förklarar:
-När jag hörde idén kände jag bara: Ja! Ingen av mina kompisar känner till att Estrella har ostbågar och sånt, så vad kan vara mer effektivt sätt att få folk att känna till att Estrella också har massa nya ostsnacks än att döpa om oss till Ostrella.

Ulrich Wallberg, Estrellas vd, uttrycker sitt stöd för Johanna Hellqvists beslut och ser fram emot att arbeta tillsammans med henne som co-vd. Wallberg betonar vikten av att lyfta fram företagets innovativa sida och möjligheterna som kommer med nya idéer från yngre generationer.
-Livsmedelsbranschen mår bra av nya idéer från yngre generationer. Här fick Johanna tidigt chansen att ta taktpinnen och ta ett radikalt beslut. Det är en vågad start för den nya linjen ostsnacks och något hon lär ta med sig i karriären framåt.

Therese Arvidsjö, Senior Brand Manager på Estrella, betonar att målet med namnbytet är att förändra hur konsumenterna ser på varumärket.
-Tänker man på Estrella så tänker de flesta ‘Chips’. Med namnbytet är vår förhoppning att man framöver även ska tänka ‘Ost’.

Lansering av nya ostsnacks
Den nya produktlinjen med ostsnacks under varumärket Ostrella kommer att lanseras i olika medier under hösten. De nya produkterna presenteras den 1 augusti och förväntas finnas i butiker från vecka 33, i mitten av augusti.

Namnbytet och den nya produktlinjen är en del av Estrellas fortsatta strategi att expandera och diversifiera sitt utbud. Genom att sätta en yngre ledare vid rodret och satsa på innovativa idéer visar företaget sitt engagemang för att förnya sig och förbli relevanta på en konkurrensutsatt marknad. Med den här förändringen hoppas Estrella, nu Ostrella, att locka nya kunder och stärka sin position som en ledande aktör inom snacksindustrin.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil