Idol, som i år firar sitt 20-årsjubileum, är ett program som lockar musikentusiaster och aspirerande artister från hela landet. Estrella ser sin roll som en naturlig förlängning av den glädje och spänning som omger Idol, både i vardagsrummet och på scenen.
Jenny Pira, Brand Activation Manager på Estrella, uttrycker entusiasm inför samarbetet: ”Snacks och Idol är en given kombo. Vare sig det är stunderna i tv-soffan, eller stunderna innan man ska upp på scen. Att Estrella går in som huvudsponsor till Idol under jubileumsåret 2024 känns lika självklart som chips och dipp.”
Även om programmet har premiär först till hösten är Idol-redaktionen redan fullt sysselsatt med att sålla igenom de digitala ansökningarna. För de som missat att ansöka eller föredrar att visa upp sina talanger live, erbjuder Estrella nu möjligheten att delta i deras öppna audition.
”Sista Chansen” erbjuder en unik möjlighet för ambitiösa sångare att träffa juryn och kanske till och med säkra en plats i slutaudition. Vilma Wallin, Project Lead på TV4, ser fram emot att fortsätta göra drömmar till verklighet: ”Vi är mycket stolta över att välkomna Estrella som huvudsponsor av Idol 2024, Sveriges viktigaste musiktävling.”
De öppna auditionerna kommer att äga rum i Filadelfiakyrkan i Stockholm, vägg i vägg med Idoljuryn. Det blir en möjlighet för deltagarna att visa upp sin talang och förhoppningsvis ta steget mot en musikkarriär.
”Sista Chansen” är en spännande möjlighet för sångare att visa upp sig själva i en live-miljö och kanske till och med bli nästa Idol-vinnare. För mer information om Estrellas öppna audition och hur du ansöker, besök estrella.se/idol.