390 miljoner euro eller över 4 miljarder kr är storleken på de böter som EU nu dömt Meta till för brott mot GDPR.
Beslutet innebär också ett stopp för Metas möjligheter att rikta annonser på det sätt man hittills gjort.
Bakgrunden är hur Meta visa personliga annonser på ett sätt som inte är förenligt med EU:s integritetslagstiftning.
Därför döms Meta att betala 210 miljoner euro i böter för Facebook och 180 miljoner euro för Intagram.
Då återstår dessutom ett fall gällande Whatsapp, vilket kan höja totalsumman ytterligare.
Tvisten började 2018 men har nått vägs ände först nu. Enligt nu fattat beslut måste Meta uttryckligen be användare om samtycke för att visa personaliserade annonser baserade på användarnas egen data.
Användarna ska följaktligen ha möjlighet att säga nej till personaliserade annonser och möjlighet att när som helst dra tillbaka sitt samtycke.
För annonsörer betyder domen sämre möjligheter att nå exakt den målgrupp man vill på Facebook och Instagram.
Domen kommer även, anser man, att påverka hur marknadsföring och annonsering utvecklas framöver och därmed påverka även andra media.