Svenska Pricer har fått en order på cirka 100 miljoner kr från nederländska kooperativa dagligvarukedjan Plus Retail.
Kedjan vill installera Pricers system med digitala prisetiketter i samtliga 265 butiker i Nederländerna vilket totalt kommer att ge Pricer intäkter på cirka 165 miljoner kr.
Plus Retail kommer att använda den molnbaserade plattformen Pricer Plaza i syfte att öka effektiviteten i flera butiksprocesser. Efter lyckade tester i butik har Plus Retail beslutat att Pricer Plaza och den nya generationen prisetiketter, Smarttag Power, kommer att användas av alla butiker, skriver Pricer i en pressrelease.
– Vi värdesätter att Pricer kan erbjuda en innovativ lösning som är tillförlitlig och hållbar. Vi strävar alltid efter att förbättra kundupplevelsen, och de nya lösningarna innebär ett stort mervärde för både våra kunder och butiksägare, säger Duncan Hoy, vd för Plus Retail.
– Vi ser fram emot att hjälpa Plus Retail att effektivisera butiksdriften och förbättra kundupplevelsen, säger Helena Holmgren, vd på Pricer.