Färdigpackat Picadelis nya drag

Fem färdigpackade sallader är Picadelis drag när coronapandemin drar över Sverige. | Foto: Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Salladsjätten Picadeli lanserar fem färdigpackade sallader när coronasituationen skapar annorlunda förutsättningar för försäljningen i handeln.

Svenska salladsjätten Picadeli lanserar nu färdigpackade sallader av svenskarnas favoritingredienser för att möta kundernas behov i en annorlunda vardag.
De packade salladerna finns till salu från och med vecka 18.

Picadeli säljer årligen 29 miljoner sallader i Sverige och finns normalt i över 1 2 00 matvarubutiker över landet .
Under coronapandemins härjningar har dock förutsättningarna drastiskt förändrats och nu gör Picadeli ett drag i den nya situationen.

– Mycket har förändrats under den senaste tiden men behovet är detsamma, skriver Picadeli i en pressrelease.
– Däremot har vardagen och kundernas vanor förändrats, i tider av hemmajobb och social distansering, konstaterar förtaget.

Nu lanserar man därför fem färdigpackade sallader.
Nooodlemania, Freakkin fine falafel, Peace to the pesto, The Nacho Dream och Smokin’ salmon heter nyheterna.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till info@butikstrender.se

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.