Fyra pilotbutiker har testats och utvärderats med godkänt betyg. Nu ska konceptet PLOQ rullas ut till alla Shells ”Välkommen in”-enheter från nyår.
Fyra pilotbutiker har testats och utvärderats. Resultatet har blivit med beröm godkänt och vid årsskiftet börjar utrullningen som ska resultera i att samtliga 105 Shell-Välkommen in blir PLOQ, skriver Convenience Stores.
– Vi har satsat jättestort och fått ett magiskt utfall, säger Sofie Westman hos Shell till sajten.
Bakgrunden är att St1 sade upp sitt avtal med Reitan och 7-Eleven för att istället driva butikerna på Shell-stationerna i egen regi.
Sedan profilerade man först om till konceptet ”Välkommen in” men valde därefter att utveckla PLOQ som nu alltså ska ut över hela landet efter en framgångsrik pilot hos fyra stationer.
– Vi är jättestolta över allt vi åstadkommit. Inte minst över drivkraften hos våra kundlöftesvärdar att göra denna förändringsresa, säger Shells Sofie Westman till Convenience stores sajt.