Här används naturliga råvaror och smart varmfyllningsteknik för att skapa produkter utan konserveringsmedel, konstgjorda färgämnen eller aromer. Resultatet är såser och dressingar med lång hållbarhet, perfekt för den moderna konsumenten som vill undvika matsvinn.
Felix introducerar både nya och uppdaterade favoriter, som:
- Bearnaise Original: En klassiker som nu finns i kolonialhyllan, perfekt balanserad och värd alla provlagningar i Felix gastronomteam.
- Mango Curry: En fräsch kombination som passar till kyckling, fisk eller fläskkött.
- Het Kebabsås: Ett måste till kebab, pizza eller tacos.
- BBQ Original & Smokey Hickory: Smaker som fungerar lika bra som sås eller glaze.
Förutom de nya smakerna har även tidigare favoriter fått en smakmässig uppdatering och samtliga produkter presenteras i en unik konformad drizzleflaska.
Kolonialhyllans nya stjärnor
– Vi har märkt en tydlig efterfrågan på nya smaker och bättre användarvänlighet i kolonialhyllan. Den nya flaskan gör det enkelt att ringla såsen snyggt över maten utan kladd, säger Anja Flink, Senior Brand Manager på Felix.
Bearnaisen har fått extra mycket kärlek. Efter otaliga provlagningar är resultatet en sås som enligt Felix är en magnet för nya konsumenter.
Mindre matsvinn, mer hållbarhet
Felix satsar också på hållbarhet. De nya förpackningarna är återvinningsbara och klimatoptimerade, och den långa hållbarheten minskar matsvinn både i butik och i konsumentens hem.
Säljstart vecka 7, 2025
Produkterna når butikshyllorna vecka 7, och Felix backar upp lanseringen med en bred marknadsföringskampanj som inkluderar TV, sociala medier och butikskampanjer.
Kolonialhyllan har sällan varit så spännande – Felix ser till att både vardagsmiddagar och festmåltider får den smakuppgradering de förtjänar.