Felix tar nytt nobelt reklamgrepp

Felix tar nytt nobelt reklamgrepp
En bullebaserad meny när Felix lanserar Nobullemiddagen. Foto: Pressbild Felix

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Nobelmiddagen ställs in i coronapandemins år men Felix tar ett nytt kreativt marknadsföringsgrepp genom att satsa på Nobullemiddagen istället.

Nobelmiddagen ställs in i coronapandemins år men Felix tar ett nytt kreativt marknadsföringsgrepp genom att satsa på Nobullemiddagen istället.

När coronakrisen ställer in även den nobla Nobelmiddagen i Stockholm tar Felix ett marknadsföringsgrepp genom att lansera ”Nobullemiddagen”, som man presenterar som en ”unik” meny helt bestående av bullerätter.
En klimatsmart trerättersmeny för hela familjen, sammanfattar norskägda Felix.

– Matkassar med goda ingredienser skickas till kronprinsesssan Victoria, statsminister Stefan Löfven, miljöminister Isabella Lövin och andra gäster som skulle närvarat på plats samtidigt som recepten och menyn finns tillgängliga på felix.se, skriver företaget i en pressrelease.

– På så vis säkerställer Felix att tips på god och hållbar mat kommer alla till del och att såväl ledande politiker och kungligheter som alla oss andra har något att se fram emot i tider präglade av digitala möten och inställda festligheter, tillägger man.

– Alla ska kunna äta hållbart utan att kompromissa med goda smaker och rätter som man är van vid. Inte minst för familjer med barn är det viktigt att klimatsmarta val inte innebär en extra smakbarriär. Därför känns det extra kul med Nobullemiddagen som visar att det går att kombinera lågt klimatavtryck och goda smaker på ett enkelt sätt, säger Thomas Sjöberg, marknadschef Felix.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil