En hyllning till arvet Sedan 1926 har Skogaholm varit en favorit i svenska hem, känt för sitt breda sortiment av bröd och bakverk. I snart 100 år har varumärket stått för nostalgi, värme och trygghet, något som reflekteras i den omsorgsfullt utvecklade designen. Hilda Björkman, marknadsdirektör på Fazer Bageri, berättar: ”Vi vill visa att Skogaholm är en fräsch 100-åring, och därför har vi uppdaterat vår visuella identitet. Vi har behållit det som gör Skogaholm igenkännligt, samtidigt som vi förnyat oss på ett sätt som hyllar vår historia.”
Nytt bröd i sortimentet I samband med den nya designen lanserar Skogaholm också ett nytt bröd, Havrestund. Det är ett mjukt och saftigt bröd bakat med fullkornshavremjöl, med en lätt sötma från äpple och sirap. Detta nya tillskott kommer finnas i butiker från vecka 37.
Starkt samarbete Designbyrån Silver har samarbetat med Skogaholms marknadsteam för att skapa den nya visuella identiteten. Sabine Price, kundansvarig på Silver, beskriver den nya designen som en förstärkning av de kvaliteter som gjort varumärket så omtyckt. ”Den nya logotypen förmedlar på ett ikoniskt sätt Skogaholms stolta arv.”
Med en uppdaterad design och nya produkter fortsätter Skogaholm att bygga vidare på sitt starka arv och sin roll som en av Sveriges mest välkända brödproducenter.