Tiden för den klassiska bensinstationen är förbi, det slår Circle K:s nya satsning på flaggskeppsstationer fast.
Med förändrade kundbeteenden, allt fler elbilar på vägarna och därmed längre besök kommer förväntningarna på upplevelse och bra tidsfördriv att öka. Det är just det som Circle K tagit fasta på när de utvecklat det nya konceptet med flaggskeppsstationer, skriver företaget i en pressrelease.
– Vi bygger för framtiden, och den är redan här. Vi tror att den som lyckas skapa bäst kundupplevelse och attraktiva tidsfördriv under laddpausen är den som kommer att locka flest besökare, säger Per Selin hos Circle K.
– Våra flaggskepp ska vara en guldkant längs vägen, med upplevelser och aktivitet som underhåller alla i bilen. Till och med toaletterna blir en upplevelse, inget har lämnats åt slumpen, tillägger Selin.
På de nya stationerna kommer kunderna att mötas av lekparker, utegym och vackra sittplatser både ute och inne. Loungerna blir större och mer bekväma, menyn breddas och utgår från årstidens influenser, butikerna blir större med bredare sortiment och såväl dryck som toaletter får ett markant lyft, beskriver Circle K.
Dessutom kommer Circle K:s moderna ultrasnabbladdare på 300 kW att finnas på samtliga flaggskepsstationer, samt en oslagbar bredd av förnybara drivmedel.
– På Circle K pratar vi inte längre om drivmedelsstationer, vi pratar om energistationer. Vår satsning på ultrasnabb laddning har tredubblats i år och vi ser att elkunden har andra behov som ställer nya krav på oss. Våra flaggskepp har utvecklats med kundupplevelse i fokus och vi är mycket stolta över att ta det här steget, säger Circle K:s Johan Söderberg.