Fontana och Foodora öppnar nu en så kallad ”ghost restaurant” där man från maj kan beställa hem färdig pizza från ”restaurangkedjan” Fiamma Scarlatta.
I pandemins spår har olika kreativa lösningar sett dagens ljus inom krog och restaurang.
En av dem är trenden med ”ghost restaurants”, alltså restauranger som inte finns i vedertagen mening.
Nu initierar Fontana och Foodora ett samarbete kring en sådan, namnet blir Fiamma Scarlatta, och från början av maj erbjuds tjänsten i Stockholm och Uppsala.
Genom konceptet kommer lokala restauranger få möjlighet att bredda sitt utbud med italienska pizzor och utvalda delikatesser. Sortimentet kommer att bestå av sex olika pizzor från Parma samt plockmat ur Fontanas medelhavsskafferi.
Som antipasti erbjuds allt från oliver och ost till kronärtskockor och grillade grönsaker.
– Vi har bjudit in vänner från Italien i det här spännande samarbetet, säger Fontanas vd Loizos Papadopoulos. Vårt fina medelhavsskafferi är som gjort för en fin pizzeria, och när vi hittade trevliga och likasinnade företagare i Parma började vi leta efter ett sätt att få ut deras goda pizzor till hungriga konsumenter, berättar Fontanas vd Loizos Papadopoulos som hittade ett samarbetsformat med Foodora.