Fontana och Leksands knäckebröd inleder ett samarbete som manifesteras i en gemensam kampanj.
De två familjeföretagen har skapat konceptet ”Dippa varje dag – med gott samvete” med ambitionen att lyfta smakupplevelsen när det grekiska köket möter det svenska.
– Det är inte ofta man hör Dalarna och Grekland nämnas i samma sammanhang. Därför är det såklart extra roligt att vi gör det här samarbetet med Fontana. Trots avståndet har vi alltid känt en speciell koppling till Fontana, säger Annika Sund som är marknadschef för Leksands knäckebröd.
Redan 1978 startade Frixos Papadopoulos tillsammans med sin fru Maro familjeföretaget Fontana.
– Trots våra olikheter så kan inte vårt samarbete med Leksands Knäckebröd kännas mer rätt. Precis som Leksands Knäckebröd har vi länge verkat inom samma bransch, samtidigt som vi alltid delat samma vision kring att det är råvarorna som i slutändan gör den största skillnaden, säger Corina Papadopoulou, marknadsansvarig hos Fontana.