Foodora och Scan tar ett nytt steg i samarbetet och lanserar nu till sommaren två matkassar på gör-det-själv-tema, en burgarkasse och en köttkasse.
Foodora och Scan tar nästa steg i sitt samarbete och lanserar nu till sommaren två matkassar med gör-det-själv-tema, skriver man i en pressrelease.
Det rör sig om en burgarkasse som utvecklats i samarbete med Jureskogs och en köttkasse i samarbete med AG kötthandel.
– Vi är otroligt glada över att kunna ta nästa steg i vårt samarbete med Foodora som inleddes förra året. Vår långa erfarenhet och gedigna produktexpertis i kombination med Foodoras kompetens inom hemleveranser och q-handel är en perfekt match, säger Maria Dundeberg, försäljningsdirektör för Foodservice hos HK Scan Sverige.
– Tillsammans utvecklar vi nya sätt att erbjuda konsumenterna mat av hög kvalitet i trepartssamarbete med välkända svenska restauranger. För oss på HK Scan är det ett viktigt steg i vår utveckling mot att bredda vårt produkt- och kanalerbjudande.
Berömmet kvitteras, som sig bör, av Hans Skruvfors, koncernchef för Foodora.
– Genom starka partnerskap kan goda idéer gro. Då vår tidigare julkasse blev en succé utökar vi nu sortimentet med två matkassar. Tillsammans med Scan ser jag oändliga möjligheter, då de likt oss är ett företag som omfamnar möjligheter och ser styrkan i att kombinera våra muskler, är Skruvfors sammanfattning.
Burgarkassen är ett samarbete med Jureskogs, hamburgerkedjan grundad av Johan och Ludvig Jureskog.
Köttkassen är ett samarbete med AG kötthandel i NK:s saluhall, en köttbutik med klassisk handelsbodskänsla för den som vill äta kött som på restaurang men hemma.