Enligt Elisabeth Samuelsson, Brand Manager för Oumph! i Norden, kommer den nya förpackningsdesignen att göra det enklare att skilja de olika smakerna åt samtidigt som fokus på lockande presentation förstärks. Varje smak kommer att representeras av en egen färg och smakassociation, och texten kommer att vara tydligare med uppdaterade matbilder som sätter produkten i centrum. Dessutom kommer förpackningarna att vara vändbara för att kunna användas både liggande och stående.
Magdalena Czarnecki, Art Director som har arbetat med Oumph! sedan starten, delar entusiasmen för det starka varumärket och betonar att den nya designen kommer att förstärka igenkänningsfaktorn och göra det lättare för konsumenterna att associera produkterna med Oumph!
Oumph! är ett populärt varumärke i Norden och Storbritannien, känt för sina växtbaserade produkter av hög kvalitet. Med flera utmärkelser i bagaget och närvaro i flera länder fortsätter Oumph! att erbjuda god mat för en bred publik. Sedan förvärvet av the LIVEKINDLY COLLECTIVE 2020 har Oumph! fortsatt att växa och etablera sig på marknaden.