Frågan om hållbarhet behöver fördjupas, konstaterade Coops hållbarhetschef Charlotta Szczepanowski på Eco Lifes och Nordic Organic Food Fairs andra dag.
Butikstrender är på plats, som mediapartner och för att nyhetsbevaka, även när Eco Life Scandinavia och Nordic Organic Food Fair gör sin andra dag på Malmömässan.
Det är ett massivt publiktryck och en uppsjö av utställare och branschrepresentanter från stora delar av Europa som samlas här.
Andra dagen inleddes av Coops hållbarhetschef Charlotta Szczepanowski talade om hållbarhet och a priori Coops hållbarhetsdeklaration.
Det är ett försök att skapa en djupare bild av hur kloka våra val är och en helhetsbild inom hållbarhet och goda val, konstaterade Szczepanowski.
Det handlar inte bara om kött eller ej, även om det är så att vi behöver minska mängden kött vi äter, sade Coops hållbarhetschef och exemplifierade med olika produkter inom det format för hållbarhetsdeklaration där Coop idag har cirka 12 500 varor listade.