Efter att under förra våren ha valt en ny huvudbyrå för reklam, Garbergs, lanserade Lidl det långsiktiga konceptet ”Blågul matglädje till röda priser”, skriver Resumé i en sammanfattning.
Den första kampanjen var en omstuvad ”Sånt är livet” där Stikkan Andersons gamla hit som Anita Lindblom gjorde succé med blev ”Sån är Lidl”.
Det här var en framgångsrik kampanj skriver Resumé.
– I en jämförelse med övriga branschen överträffar ”Sån är Lidl” konkurrenterna på 11 av 14 mätpunkter i Citypaketets kampanjmätning för utomhuskampanjmätningen, rapporterar sajten.
Sedan har Lidl lanserat sin sommarkampanj som är en förlängning på samma tema där man också fokuserar på dans, musik och matglädje.
Det kanske behövs en framgångsrik fortsatt kampanj, kan man tänka efter att ha läst Resumés avslutande del av referatet kring Lidl;
– Nyligen kom en undersökning som undersökningsföretaget Matspriskollen genomfört på uppdrag av tidningen Dagligvarunytt som visar att Lidl är den dagligvarukedja som höjt priset mest i av alla i sina fysiska butiker under 2022, avslutar nämligen Resumé.