Sema Schmidt är ny marknadschef på Sabis AB. Mat och serviceföretaget driver matbutiker,
restauranger, caféer, mötesplatser och hotell inom Storstockholmsområdet.
Sabis är ett familjeägt företag grundat 1874 och har idag tre affärsområden där Sema tar över ansvaret för hela marknadsavdelningen samt plats i företagsledningen.
Tjänsten är en del av företagets omorganisation.
– Semas tjänst är ny och ska öka Sabis synlighet, stärka varumärket och driva kommersiell försäljning, säger Sabis vd Madeleine Brehmer.
Sema kommer närmast från ett jobb på Royal Design Group och dessförinnan har hon arbetat hos Clas Ohlson.
På Sabis ska Schmidt ansvara för en ny marknadsorganisation med syfte att möta framtida satsningar som till exempel utbyggnaden av spa, hotell och konferens på Smådalarö gård samt restaurangkonceptet Braserie Sabis.
– Sabis är ett anrikt varumärke med väldigt stark anknytning till Stockholm och kvalitativa matupplevelser. Idag är företaget nästan lika stort inom hotell och konferens vilket nog färre känner till, konstaterar Sema Schmidt.
– Många spännande projekt är på gång och ett tryggt och långsiktigt ägande ger oss alla möjligheter att lyckas med våra satsningar, tillägger hon.