Fransk kedja vill sälja nyttigt här

Fransk kedja vill sälja nyttigt här
Foto: Mostphotos

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Franska kedjan Monoprix söker sig utomlands och vill bland annat etablera sig i Sverige och sälja bland annat hälsosamma och hållbara livsmedel.

Franska kedjan Monoprix söker sig utomlands och vill bland annat etablera sig i Sverige och sälja bland annat hälsosamma och hållbara livsmedel.

En fördubblad omsättning genom internationell expansion. Målet för franska kedjan Monoprix som idag har ungefär 800 butiker i Frankrike och en omsättning ungefär fem miljarder euro på årsbasis, skriver market.se.

Monoprix ägs av Groupe Casino, grundades 1932 och lanserade nyligen ett uppgraderat koncept när man öppnade ett nytt varuhus i Montparnasse i Paris.
Ambitionen är att komma i takt med tiden med mer ett sortiment där man även satsar på hälsosamma och hållbara livsmedel. Nu ska man sikta in sig på fler länder och vill etablera sig i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna, Spanien och Portugal.
Ambitionen är att etablera sig genom samarbete med lokala investerare och driva butikerna via franchisetagare, med målet att fördubbla omsättningen på sikt.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till info@butikstrender.se

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.