”Myrorna Ropsten är en av våra mest uppskattade butiker och ett varuhus för alla målgrupper”, säger Anna Östergren, marknads- och kommunikationschef på Myrorna. ”Genom vår uppfräschning bjuder vi nu in till en mer inspirerande butik för både inbitna second hand-shoppare och nya kunder.”
Myrorna i Ropsten är ett klassiskt utflyktsmål för second hand-entusiaster i Stockholm. Butiken består av hela tre våningar med ett stort och varierat sortiment av second hand-kläder, skor, möbler, inredning och leksaker, nu i en mer inbjudande och modern butiksmiljö.
Myrornas satsning på att modernisera och förnya sin största butik i Stockholm är en del av en långsiktig strategi för att bidra till den cirkulära agendan och möta den ökade efterfrågan på second hand. Enligt Svensk Handel räknar man med att second hand-branschen kommer växa med 1,5 miljarder kronor per år och fler svenskar uppger att de börjat handla mer second hand.
”Vi fortsätter vidareutveckla våra befintliga butiker men vill också öppna fler de närmsta åren för att göra hållbar handel tillgängligt för så många som möjligt”, säger Anna Östergren.