Fyller 80 och fräschas upp

Det var 1940 som entreprenören Uno Grindby började importera ris till Sverige och varumärket Risenta skapades. | Foto från MostPhotos

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Klassiska Risenta är varumärket som kom 1940 och alltså fyller 80 i år. Nu ska ägaren Paulig fräscha upp och relansera både varumärke och sortiment.

Det var 1940 som entreprenören Uno Grindby började importera ris till Sverige och varumärket Risenta skapades.
Idag finns Risenta kvar och gör det med ett sortiment från musli till nötter, fröer, mjöl, gryn och pasta.

Risenta är sedan 2015 finskt, ägt av Paulig och varumärkets produkter säljs i både Sverige och Finland.
Nu passar man på att använda 80-årsjubileet till att uppdatera såväl varumärkesplattform som sortiment, förpackningar, logotyp och design.

– Risenta är ett älskat varumärke som passar Pauligs portfölj och strategi perfekt. Paulig har som företag högt ställda ambitioner inom hållbarhet och hälsa och med Risenta kan vi verkligen bidra till att dessa mål uppfylls, säger Pauligs Christopher Westerberg som konstaterar att man siktar på att hålla Risenta relevant och levande i minst 80 år till. 

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till info@butikstrender.se

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.