Snustraditionen i Sverige sträcker sig flera hundra år tillbaka och man använder fortfarande samma grundläggande ingredienser än idag, vilket är en blandning av tobak, salt och vatten, skriver tobaksbolaget.
Genom utvalda råvaror och hantverksmässig torkningsmetod satsar General återigen på en produkt där tobakens kvalité får stå i centrum för upplevelsen, tillägger man.
– General Harvest är en hyllning till kvaliteten hos tobak och ren snusupplevelse. Vi tror att den som väljer snus med omsorg och prioriterar kvalité kommer att uppskatta vårt fokus på noga utvalda råvaror och hantverksmässig torkningsprocess, menar Anna Sandberg och Fred Skeberg, produktutvecklare på Swedish Match. Produkten lanseras i två versioner: General Harvest Original portion och General Harvest White portion.
General Harvest finns tillgänglig under en begränsad period på företagets webbshop, i Swedish Matchs egna butiker i Stockholm, Göteborg, Lund från den 27/2 och i utvalda tobaksbutiker, bensinstationer, 7Eleven, Pressbyrån och Ica-handlare från 13 mars.