Glassmustasch för en god sak

Foto Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Med november här lanserar Direkten kampanjen Glassmustaschen för att öka medvetenheten om prostatacancer och bidra ekonomiskt till forskning. För varje såld GB-glass under månaden donerar Direkten 1 krona till Prostatacancerförbundet, en insats som syftar till att både samla in medel och sprida kunskap om prostatacancer.

Tidig upptäckt genom PSA-tester kan rädda liv, och Direkten hoppas genom kampanjen både väcka intresse för frågan och inspirera fler män att prioritera sin hälsa genom att testa sig.

Direkten har även uppmanat kunder att delta i kampanjen genom att dela bilder på sig själva med en ”glassmustasch” under hashtagen #glassmustasch24. Detta initiativ på sociala medier ska skapa engagemang och uppmuntra till samtal om prostatacancer. För att förstärka kampanjen har Direkten skickat ut informationsmaterial till alla sina butiker, där kunder får ta del av kampanjens budskap och syfte.

– ”Vi vill få våra kunder att känna att de gör en insats bara genom att köpa en glass, och förhoppningsvis inspirera fler till att prata öppet om prostatacancer och behovet av regelbundna hälsokontroller,” säger Kirsi Räihä, marknads- och kommunikationsansvarig på Direkten.

Influencers sprider budskapet

Direkten har också valt att samarbeta med influencerbyrån Beatly för att öka kampanjens räckvidd. Fyra profiler – Isak Löb, Emilia Rehnberg (båda kända från SVTPer & Bettan), Jesper Nordberg och Christian Andres Bustos – deltar i kampanjen. Med humor och ett lättsamt tillvägagångssätt lyfter de fram vikten av tidig upptäckt och medvetenhet om prostatacancer.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil