God Morgon fortsätter med viktig satsning

God morgon fortsätter med viktig satsning
Nu drar årets satsning igång för att dra in nya miljoner till Barncancerfonden och Barnhjärnfonden. Foto: Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

”Barn bryr sig om så mycket – de ska inte behöva bry sig om cancer”. Det är huvudbudskapet i den kampanj där God morgon är aktiv även i år.

”Barn bryr sig om så mycket – de ska inte behöva bry sig om cancer”. Det är huvudbudskapet i den kampanj där God Morgon är aktiv även i år.

God Morgon, juicevarumärket, är huvudsponsor till välgörenhetsprojektet Team Rynkeby – God Morgon, där volontärer samlar in pengar till Barncancerfonden och Barnhjärnfonden.
2020 samlade projektet in 37 miljoner kr och var Barncancerfondens största enskilda bidragsgivare, skriver God Morgon i en pressrelease.

God Morgon, ägt av tyska Eckes-Granini, har sedan starten i Sverige har via Team Rynkeby – God Morgon samlat in 195 miljoner kr till de två fonderna.
– Vi är extra stolta över att vara huvudsponsor till ett sådant fint CSR-projekt som årligen samlar in miljonbelopp. Barn och cancer hör inte ihop och vi slutar inte kämpa förrän varje barn får ett långt och friskt liv, säger God Morgons seniora varumärkesansvarige, Stina Haglund.

I Sverige finns totalt 16 lag med hundratals volontärer som årligen cyklar för välgörenhet i Team Rynkeby – God Morgons gula tröjor och genom olika initiativ samlar in miljonbelopp till de två angelägna fonderna.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil