Grandiosa blir ny stolt sponsor av Masked Singer 

Foto Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Fredagsmyset får en ny smakfull dimension när Grandiosa, hela Sveriges hempizza, går in som stolt sponsor av TV4:s succéprogram Masked Singer. Med denna sponsorsatsning vill Grandiosa ytterligare befästa sin position som förstahandsvalet i frysdisken – och samtidigt skapa en ännu tydligare koppling mellan den svenska fredagskulturen, underhållning och riktigt god pizza.

Den femte säsongen av Masked Singer drar igång idag, fredag 28 mars, och förväntas återigen locka miljontals tittare framför tv-skärmarna. Programmet, där tolv kändisar kliver in i fantasifulla masker och bjuder på spektakulära framträdanden, har blivit ett av Sveriges mest älskade underhållningsformat. Med spänning, musik och gissningslek är det en given favorit för familjer och vängrupper – precis som en rykande färsk Grandiosa-pizza.

– Grandiosa och Masked Singer är en perfekt match. Förutom själva kontexten – att slappa hemma med vänner eller familj och äta något gott, gärna nygräddad pizza från Grandiosa, framför ett underhållande TV-program som de flesta tycker om – så står båda varumärkena för lättsam folklighet och underhållning. Tillsammans med Masked Singer visar vi hur goda våra hempizzor är och hur bra de passar till allt det härliga som pågår hemma i soffan, runt tv:n – precis där Grandiosa hör hemma, säger Sara-Maria Löfvenberg, Senior Brand Manager, team lead på Grandiosa, Orkla Foods Sverige.

Som en del av sponsorskapet har Grandiosa även tagit fram sin egen maskot, som kommer att synas i samband med programmet och i butik under kampanjperioden. Dessutom lanseras tävlingen “Smaken är stjärnan”, där deltagarna får chansen att vinna pizza för ett helt år genom att gissa vilken Grandiosa-smak som döljer sig bakom masken.

För att maximera synligheten satsar Grandiosa stort på reklam i flera kanaler under kampanjperioden. Utöver sponsorskapet i själva programmet kommer kampanjen att rulla brett i TV, radio, sociala medier och i butiksmiljöer.

Med den här satsningen vill Grandiosa göra det enklare än någonsin att få till den perfekta hemmakvällen – där smakerna och spänningen delar huvudrollen.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till info@butikstrender.se

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.