Den femte säsongen av Masked Singer drar igång idag, fredag 28 mars, och förväntas återigen locka miljontals tittare framför tv-skärmarna. Programmet, där tolv kändisar kliver in i fantasifulla masker och bjuder på spektakulära framträdanden, har blivit ett av Sveriges mest älskade underhållningsformat. Med spänning, musik och gissningslek är det en given favorit för familjer och vängrupper – precis som en rykande färsk Grandiosa-pizza.
– Grandiosa och Masked Singer är en perfekt match. Förutom själva kontexten – att slappa hemma med vänner eller familj och äta något gott, gärna nygräddad pizza från Grandiosa, framför ett underhållande TV-program som de flesta tycker om – så står båda varumärkena för lättsam folklighet och underhållning. Tillsammans med Masked Singer visar vi hur goda våra hempizzor är och hur bra de passar till allt det härliga som pågår hemma i soffan, runt tv:n – precis där Grandiosa hör hemma, säger Sara-Maria Löfvenberg, Senior Brand Manager, team lead på Grandiosa, Orkla Foods Sverige.
Som en del av sponsorskapet har Grandiosa även tagit fram sin egen maskot, som kommer att synas i samband med programmet och i butik under kampanjperioden. Dessutom lanseras tävlingen “Smaken är stjärnan”, där deltagarna får chansen att vinna pizza för ett helt år genom att gissa vilken Grandiosa-smak som döljer sig bakom masken.
För att maximera synligheten satsar Grandiosa stort på reklam i flera kanaler under kampanjperioden. Utöver sponsorskapet i själva programmet kommer kampanjen att rulla brett i TV, radio, sociala medier och i butiksmiljöer.
Med den här satsningen vill Grandiosa göra det enklare än någonsin att få till den perfekta hemmakvällen – där smakerna och spänningen delar huvudrollen.