Gudrun Sjödén har flyttat en allt större del av försäljningen till nätet och säljer till kunder i många länder.
I sin nu publicerade årsredovisning för det senaste året skriver man att ambitionen är att e-handeln inom fem år ska stå för 90 procent av försäljningen.
– Redan när vi lade våra affärsplaner för ett antal år sedan slog vi fast att vi skulle satsa på onlineförsäljning och låta den traditionella butiksförsäljningen stanna där den varit de senaste åren, skriver företaget i årsredovisningen.
Gudrun Sjödén har idag 23 fysiska butiker och inga planer på att öppna någon ny.
Omsättningen i företaget steg förra året från 368 till 429 miljoner kr.
Samtidigt ökade vinsten till 35,6 miljoner kr, en fyrdubbling jämfört med vinsten strax under 9 miljoner kr året innan.
Produktionen sker till 50 procent i Europa till 35 procent i Indien och till 15 procent i Kina.
Företaget har kvar sitt huvudkontor i Stockholm och säger sig lägga stor vikt vid sitt svenska ursprung och dito rötter.