Årets leverantörsträff hos Axfood genomfördes på Banankompaniet i Stockholm och samlade drygt 600 deltagare. Under en eftermiddag fick deltagarna ta del av de satsningar och fokusområden som är aktuella inom Axfoodkoncernen.
Utmärkelsen Årets Leverantör tilldelades Guldfågeln med motiveringen:
”Genom långsiktigt samarbete har vi skapat stor förståelse för varandras krav och utmaningar, vilket är en stor fördel för affären. Leverantören presterar ständigt på topp genom att erbjuda nya smakupplevelser och innovativa lösningar som förenklar kundens vardag och ger oss goda möjligheter att träffa rätt i Axfoods särskiljande matkoncept. Att de tillhandahåller en proteinkälla med låga CO2-utsläpp med god svensk djuromsorg är något som både vi och våra kunder efterfrågar.”
Även Redbull och Östras stenugnsbageriet var nominerade till utmärkelsen för sina innovativa produkter och nytänkande som skapar fin försäljningstillväxt, något som juryn uppskattade. I pris kommer Willys, Hemköp och Snabbgross att på alla sätt ta ut svängarna i utvald Guldfågeln-kampanj, för att få maximalt stor synlighet och försäljningstillväxt.