Coca-Cola tar till ett nytt marknadsföringsgrepp genom att erbjuda hejaramsor i telefon under fotbolls-EM och hoppas det ska sälja mer dryck.
Som bekant är de publika förutsättningarna för fotbolls-EM annorlunda i år med kvarvarande coronarestriktioner och ett mästerskap utspritt över hela kontinenten.
Då måste man också ta till nya marknadsföringsgrepp för att sälja mer via fotbollen och för Coca-Colas del innebär det, bland annat, en heja-linje.
Det innebär, i all enkelhet, att man kan ringa ett nummer, höra en inspelad förbundskapten Janne Andersson och sedan få lyssna på fyra hejaramsor och en hejaklacksversion av EM-låten ”Flaggan i topp”.
– Coca-Cola är ett självklart val för många när de samlas i sofforna för att heja fram vårt herrlandslag i EM, menar Coca-Colas svenska varumärkeschef Victoria Adolfsson.
– Vi vill därför hjälpa till att maxa upplevelsen och bjuda på den speciella känslan som infinner sig när tusentals människor hejar tillsammans, tillägger hon.