Coronakrisen slog till under mars månad men för hemelektronikbranschen ledde den till ökad försäljning. Jämfört med mars 2019 ökade försäljningen med 2 procent.
Det var främst IT-produkter som ökade försäljningen.
PC ökade med 36 procent och laptops 12 procent jämfört med motsvarande månad 2019.
– Det är tydligt att ändrade arbetsförhållanden, med fler som jobbar hemifrån, lett till en rusning efter datorer och annan IT-utrustning, säger Klas Elm från branschorganisationen Elektronikbranschen.
– Jag tror denna kris kommer att leda till att vi även fortsättningsvis kommer att se ökat hemarbete och fler möten på distans.
Andra produktkategorier visade vikande försäljning, med undantag för tv. Både de små och de större tv-skärmarna ökade försäljningen under månaden.
Försäljningen av mobiltelefoner minskade däremot med 9 procent, vilket ledde till att försäljningen för första kvartalet stannade på minus 4 procent jämfört med motsvarande period 2019.