Den här veckan startar Hemköp ett samarbete med Sveriges mest prisade kock Mathias Dahlgren, skriver Hemköp i en pressrelease.
Företaget säger sig vilja inspirera till lustfylld vardagsmat i en kampanj som syns i alla Hemköps butiker och kanaler under sju veckor.
– Mathias Dahlgrens mat serveras i två butikers bufféer, ett bra exempel på hur vällagad vardagsmat kan vara enkel, skriver Hemköp.
Under tre veckor serverar Hemköp City och Torsplan i Stockholm Mathias Dahlgrens mat i sina bufféer, lagat av butikernas kockar.
– I vardagen behöver man släppa prestigen och vara lite bussig mot sig själv. Det är helt okej att ta genvägar för att få till goda måltider. Det gör jag också hemma hos mig. Att tillsammans med Hemköp få inspirera till fler goda dagar i veckan hoppas jag ska bidra till att fler lagar smart och god vardagsmat, säger Mathias Dahlgren.
Mathias Dahlgrens vardagsrecept och kunskap sprids i alla Hemköps kanaler under vecka 33-39. Kampanjen spinner vidare på konceptet ”Från en matälskare till en annan” där tongivande matprofiler bjuder på recept, tips, och matnyttig kunskap.
– Vi vill försöka förändra synen på vardagsmat, genom att bjuda på handfasta tips, recept och genvägar som kan förändra en vanlig grå onsdag till en riktigt god dag. Med den här kampanjen visar vi helt enkelt att den lustfyllda matlagningen och den goda maten inte enbart är förknippad med helg och lediga dagar, säger Ted Bergström, marknadschef för Hemköp.