Med tanke på att två av tre hushåll köper Bregott någon gång per år, har Arla utvecklat de nya förpackningarna för att bättre passa olika konsumentgrupper – från singelhushåll till stora familjer. Detta är en anpassning till dagens föränderliga konsumtionsvanor och livsstilar. De nya förpackningarna är resultatet av att hushållens behov har förändrats avsevärt sedan Bregotts lansering för över femtio år sedan. Den största innovationen är det stora paketet på 750 gram, vilket ger konsumenterna möjlighet att välja en storlek som passar deras individuella konsumtion.
Mötande av Skiftande Behov
Antoine Riché, ansvarig för smör och matfett på Arla Sverige, betonar att det handlar om att möta upp hushållens skiftande behov. De nya förpackningarna erbjuder mångsidighet och syftar till att göra det enklare för alla att hitta en Bregottförpackning som passar deras specifika behov och konsumtionsvanor.
Bregott har varit en del av svenska frukostar i över femtio år och har alltid hållit fast vid sina kärnvärden av naturliga och goda ingredienser, inklusive grädde från svenska Arlagårdar, rapsolja och en nypa salt. Förändringen i förpackningsstorlekarna markerar en historisk uppdatering i Bregottfabrikens långa historia.
Tillgänglighet i Matbutikerna
De nya Bregottförpackningarna, som introduceras från vecka 7, kommer att vara tillgängliga i matbutikernas kylar. Det är ett steg mot att erbjuda konsumenterna ännu större valmöjligheter när det gäller denna populära mejeriprodukt.