Apotek hjärtat har utsetts till Sveriges grönaste varumärke i kategorin apotek i en undersökning där drygt 1 000 personer har lämnat sin åsikt.
Det är alltid roligt att vinna, även när det är i en liten tävling. Det gäller även apotek och hos Apotek hjärtat är man förstås glad över att ha utsetts till Sveriges grönaste varumärke inom kategorin apotek, även om det är i en mindre undersökning av Differ, där endast drygt 1 000 personer fått lämna sin åsikt.
Undersökningen gällde hållbarhet och miljö och de tusen har fått ge sin synpunkt på varumärken inom nio utvalda branscher – och då blev Apotek hjärtat etta bland apotek.
– Idag är det svårt för konsumenter att få en uppfattning om vad en hållbar apoteksprodukt faktiskt är. När det kommer till exempelvis livsmedel och kläder är det mycket enklare att se hur produkten producerats. Vi kommer att fortsätta samarbeta med våra leverantörer och ställa krav för att driva utvecklingen framåt. Vi vill förenkla för våra kunder att göra mer hållbara val, säger Cecilia de Pedro, hållbarhetschef hos Apotek hjärtat.