När Netonnet rapporterar 2019 års resultat är det siffror som talar om stärkt lönsamhet och fortsatt tillväxt. För 2019 uppgick försäljningen till drygt 5,5 miljarder kr, mer exakt 5 535 miljoner kr att jämföra med 5 283 miljoner kr 2018. Tillväxten för 2019 var 4,8 procent, något lägre än 2018 års 7,5 procent men vinsten ökade till 119 miljoner kr jämfört med 26 miljoner kr året innan.
Bolaget sammanfattar att man haft en god utveckling på samtliga marknader och även inom både e-handel och fysisk handel.
– Vi har stärkt vårt kunderbjudande och ökat försäljningen under 2019. Vårt starka kundfokus och alla medarbetares fantastiska engagemang har varit centralt för vår positiva utveckling, säger Netonnets vd Susanne Holmström.
– Under 2019 har vi fortsatt att utmana oss själva och branschen för att säkerställa att vi har relevanta erbjudanden till våra kunder. Vi har bland annat stärkt vårt produkt- och tjänsteerbjudande, lanserat nya varumärken och snabbat upp våra leveranser i storstäderna, sammanfattar Holmström.
Nu ser hon möjligheten till en fortsatt positiv utveckling.
– Vi hade en positiv försäljningsutveckling under 2019, framför allt i slutet av året. Den trenden har vi tagit med oss in i 2020, något vi är glada över i den utmanande tid vi befinner oss i nu och en tid framöver, avslutar Susanne Holmström.