Framtidens koncept och nya lösningar. Det står i centrum 11 februari i Malmö börshus där handelns stora frågor ska dryftas. Hur kan fysiska butiker och köpcentrum rusta och utvecklas i tuff konkurrens?
Hur kan fysiska butiker och köpcentrum rusta sig och utvecklas i den tuffa konkurrensen från näthandel och sämre konjunkturutsikter? Och hur ska hotellen klara attraktivitet och lönsamhet med alla nyetableringar och digitala mellanhänder som växer fram?
Under en heldag på Malmö börshus 11 februari är tanken att man ska gå på djupet i de här frågorna. Och då så många talat om att handelskrisen kanske mer är en fastighetskris blir den här heldagen speciell då handel och fastighetsbransch möts brett.
– Vi går på djupet kring läget för fysisk handel idag och vilka nya trender och koncept som kan utveckla handeln. Vi får höra om nya, spännande satsningar och hur butiker och hotell rustar för morgondagens konsumenter, utlovar arrangörerna.
Olof Andersson, vd Trianon, Peter Syrén, vd Middroc, lennart Sten, vd Svenska handelsfastigheter, är några av de som representerar fastighetsägare som investerar och ser möjligheter i ett tufft läge och ska berätta hur de vågar tro på goda tider även framöver.
Även Björn Arnek, chefsekonom Annordia, och Tam retails Anna K Johansson finns med under dagen.
Konsumentantropologen Katarina Graffman, ska gå på djupet om hur morgondagens konsumenter fungerar i den nya selfievärlden.
Dessutom ska Synsam visualisera hur man gått mot strömmen och lyckats kombinera digitalisering med fler besök i de fysiska butikerna.