Clas Ohlson ökade sin försäljning i Norden med 4 procent under januari 2020. Totalt ökade försäljningen med 1 procent och online steg försäljningen med 30 procent.
Den totala försäljningen i januari ökade alltså med 1 procent och landade på 625 miljoner kr, att jämföra med 621 miljoner kr januari 2019.
Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade också med 1 procent.
I de nordiska länderna ökade Clas Ohlson sin försäljning med 4 procent men den största ökningen för koncernen fortsätter att vara på nätet.
Online-försäljningen steg med 30 procent under januari – jämfört med januari 2019 – och landade på 38 miljoner kr med 29 miljoner kr som jämförelsetal.
Butiksbeståndet har minskat med 8 butiker netto och 31 januari hade Clas Ohlson 230 butiker.
När det gäller de första tre kvartalen av räkenskapsåret, som slutar 30 april, ökade försäljningen med 1 procent till 7 115 miljoner kr.
Under samma period steg försäljningen på nätet med 20 procent och nådde nivån 404 miljoner kr.