Ica har haft ett samarbete med Cancerfonden sedan 1950-talet och med dess Rosa bandet-kampanj sedan starten 2003.
När årets kampanj nu drar igång byter Ica färg till rosa på fler än 100 produkter.
Nytt för i år är det under veckorna 40-43 går att köpa en färdigpackad rosa matkasse där 30 kr går direkt till Cancerfonden, 15 kr från kunden och 15 kr för Ica.
2019 bidrog Ica och kunderna med totalt 47 miljoner kr till Cancerfondens arbete.
Årets rosa produkter kommer att finns tillgängliga från mitten av september och under oktober månad.
Rosa bandet har i år designats av systrarna Johanna och Klara Söderberg från First Aid Kit och kommer finnas att köpa i Ica-butiker runt om i Sverige.
– Att Ica är med och stöttar den livsviktiga cancerforskningen är självklart och jag är både glad och stolt över det engagemang som Ica-butikerna och alla våra kunder visar i samband med Rosa Bandet-kampanjen. Tillsammans bidrar vi till att forskningen går framåt och att fler människor överlever cancer, säger Anders Svensson, vd för Ica Sverige.
Årets rosa sortiment består av allt från grönsaker, bär, frukt, fisk, kyckling och vegetariskt till utvalda produkter för hem och kök.
Hela sortimentet finns till försäljning i ICA-butiker från och med den 27 september.
För varje produkt går mellan 50 öre och 10 kronor oavkortat till Cancerfonden och svensk cancerforskning.