Ica blir ny huvudsponsor för Melodifestivalen under de kommande tre åren. Det innebär aktiviteter för Ica-kunder, arenabesökare och fans, skriver Ica.
Ica blir alltså ny huvudsponsor för Melodifestivalturnén de kommande tre åren.
Som ny samarbetspartner kommer ICA att bidra till folkfesten genom aktiviteter för ICA-kunder, arenabesökare och fans, skriver man i en pressrelease.
– Den absolut största och mest inkluderande folkfesten och lägerelden att samlas kring är nog Melodifestivalen. Vi är givetvis väldigt stolta över det här samarbetet och att vara en del av Melodifestivalturnén, konstaterar Josefin Lundmark som är marknadsdirektör för Ica Sverige.
– Ica finns i 285 av 290 kommuner. Vi vill vara med och höja feststämningen i hela landet genom en rad olika aktiviteter, tillägger hon.
Live Nation arrangör av konserter och evenemang, arrangerar Melodifestivalturnén.
– Vi är väldigt glada att Ica kliver in som huvudsponsor till Melodifestivalturnén. Tillsammans når vi publik över hela Sverige och ser till att upplevelsen förstärks före, under och efter turnén, säger Mårten Larsson, kommersiell direktör i Norden för Live Nation.