Ica Nära Tärnsjö är det ombud för Postnord i Uppsala län som får högst betyg av kunderna, meddelar Postnord i en pressrelease om sina lokala ombud.
Att hämta sitt paket hos ombud är ett av de mest populära leveransalternativen i Sverige, skriver Postnord som konstaterar att företaget idag har cirka 2 000 ombud runt om i landet vilka varje år hanterar 85 miljoner paket.
I Postnords app kan alla som hämtat ut ett paket hos ett postombud betygsätta sitt besök, ett betyg som sedan lagras internt i verksamheten. Nu har Postnord sammanställt årets lokala kundupplevelser hos ombud i Uppsala län.
Ica Nära Tärnsjö är länets mest uppskattade ombud, med ett snittbetyg på 4,84 av 5 baserat på 195 omdömen.
Postnords chef för retailområde nord, Annette Santner, gläds över resultatet, men är inte förvånad över den uppskattning som ombudet fått under året.
– Alla våra ombud gör ett fantastiskt jobb och det är små marginaler som skiljer ombuden åt i vår sammanställning. Ica Nära Tärnsjö har alltid varit ett väldigt uppskattat ombud och det är roligt att se så fina omdömen från kunderna, säger Annette Santner, chef för retailområde nord hos Postnord.
Det ombud som har fått ett nästan lika högt betyg är ICA Supermarket Alunda, med ett snittbetyg på 4,83 av 5. Tätt därefter är det fyra ombud som delar på tredjeplatsen, alla med ett snittbetyg på 4,82 av 5.
Fakta/Ombuden i Uppsala län som fått högst betyg i Postnords app
ICA Nära Tärnsjö: betyg 4,84 med 195 omdömen
ICA Supermarket Alunda: betyg 4,83 med 337 omdömen
Coop Österbybruk: betyg 4,82 med 297 omdömen
Årsta travcafè, Uppsala: betyg 4,82 med 363 omdömen
Tempo Grillbyhallen, Grillby: betyg 4,82 med 290 omdömen
ICA Nära Söderfors: betyg 4,82 med 109 omdömen
Preem Eriksberg, Uppsala: betyg 4,81 med 190 omdömen
Willys Uppsala Kungsgatan: betyg 4,81 med 501 omdömen
Frendo Bro: betyg 4,80 med 367 omdömen