Ica Sverige stuvar om i organisationen

Eric Lundberg, vd ICA Sverige. | Foto ICA Reklam
Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Ica Sverige förändrar sin organisation. Ambitionen är att skapa ”ökad effektivitet och konkurrenskraft” och innebär nya organisationsområden.

Ica Sverige anpassar organisationen för att skapa starkare försäljningsfokus, snabbare beslutsvägar och ökad konkurrenskraft. Ett tydligare fokus på försäljning och tillväxt skapar förutsättningar för Ica Sverige att möta förändringarna på marknaden och ge ett bättre stöd till ICA-handlarna, skriver man i en pressrelease.

Den verksamhetsöversyn som just nu pågår omfattar en organisationsförändring. En ny struktur skapas där fyra befintliga områden blir två nya: ett med ansvar för försäljning och marknad och ett med ansvar för strategi och teknologi.

− Det har skett stora förändringar på marknaden och i vår omvärld som kräver att vi ser över våra arbetssätt för att jobba enklare, effektivare och med ett tydligare fokus på försäljning och kundupplevelse. Med en förstärkt försäljningsorganisation, och i samverkan med ICA-handlarna och deras lokala engagemang, skapas bättre förutsättningar att utveckla vårt kunderbjudande för att verkligen vinna på en lokal nivå, säger Eric Lundberg, vd ICA Sverige.

Chef för det nya området Försäljning och marknad blir Joakim Bohman. Chef för det nya området Strategy and Technology blir Peter Muld.I samband med förändringen har Josefin Lundmark, marknadsdirektör ICA Sverige, utsetts till chef för varumärke och marknad och kommer fortsätta ansvar för varumärkes- och marknadsområdet in i den nya funktionen.
Den nya organisationen träder i kraft den 1 mars 2023.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil