Försäljningen i Ica-butikerna steg 1,9 procent februari 2021 jämfört med motsvarande månad 2020, en ökning exakt i nivå med jämförbara butiker.
För februari 2021 redovisar alltså Ica en försäljningsökning på 1,9 procent jämfört med motsvarande månad 2020, den månad som för övrigt var den sista ”normala” månaden innan corona-genomslaget blev totalt.
Även i jämförbara butiker steg försäljningen under februari i år med 1,9 procent, konstaterar Ica.
För Ica som helhet innebar februari en försäljning på 9 784 miljoner kr, alltså strax under 9,8 miljarder kr.
För de två första månaderna i år redovisar Ica en försäljningsökning på 3,6 procent, även det exakt i nivå med jämförbara butiker.
Noterbart i statistiken är att Ica Supermarket-butikerna minskade sin försäljning med 1,1 procent under februari medan Ica Kvantum (+1,4 procent) och Ica Nära (+1,5 procent) ökade likartat.
Bäst gick liksom under januari Ica Maxi-butikerna som för februari har ett plus på 5,2 procent, mer än jämförbara butikers 4,3 procent.