Informerar på flera språk

”Små medel och stor flexibilitet” är vägarna att nå ut i coronatider, menar Ica-handlaren Danny Lundblad. | Foto: Pressbild
Ica tar ett grepp när det gäller att informera om Covid-19 genom att sprida myndighetsinformation på olika sätt och genom att göra det på olika språk.

Ica-handlare över hela landet kommer att sprida Folkhälsomyndighetens information via skyltar och tv-skärmar i butiker men också på sociala medier och i reklamutskick. Varje Ica-handlare kommer utifrån kundernas behov själv kunna välja vilka språk informationen kommer att finnas tillgänglig på.

Genom att använda utrymme i butiker, sociala medier och reklamutskick räknar Ica med att nå miljontals människor varje vecka med informationen från Folkhälsomyndigheten.
– Ica och Ica-butikerna har ett stort samhällsansvar när det gäller att fylla Sveriges kylskåp med mat i denna svåra kris, men Ica-butikerna är också en viktig mötesplats för alla delar av samhället, konstaterar Ica Sveriges marknadsdirektör Josefin Lundmark.

Ica-butikerna följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer för att minimera risken för smittspridning i butikerna.
– Vi är säkra på att det krävs en stor flexibilitet i omgivningen i särskilt ansträngande tider. Med hjälp av små medel kan vi göra stor skillnad i våra butiker. Våra kunder finns alltid där för oss alla andra dagar om året, därför är det självklart och viktigt för oss att kunna ställa upp för dem i svåra tider med information som kan vara livsviktig, säger Danny Lundblad, Ica-handlare i Skarpnäck.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil