Pauligs och Santa Marias nya reklamkoncept handlar om en Pokémon go-variant där vi istället ska samla tacos i friska luften. Till lockelserna för att få oss att göra det finns möjigheten att vinna en Fiat Tip och tre elmopeder.
Att jaga tacos brukar under normala omständigheter innebära att vi helt enkelt fyller kundvagnen med tortillas, tacosås och kryddmix, skriver företaget när man presenterar konceptet.
– Men Santa Maria erbjuder nu ett lite mer utmanande sätt att – om än virtuellt – samla ihop ingredienserna. Och med mobilspelet Tacomania kan en lyckad tacojakt förvandlas till ett lite snabbare färdmedel än apostlahästarna, fortsätter pressmeddelandet.
– Nu när det fina vädret är här och vi dessutom spenderar mycket tid hemma, vill många komma ut, få frisk luft och röra på sig. Vår tanke är att erbjuda ett tävlings- och underhållningsinslag som kan göra det extra roligt, säger Eric Wollberg hos Paulig, som äger varumärket Santa Maria.
Om man inte vill jaga tacos erbjuds konsumenterna en annan möjlighet att vinna genom att köpa en texmex-produkt av märket Santa Maria och sedan registrera kvittot.
Pauligs och Santa Marias marknadsföringskampanj inleddes redan 20 april men pågår nu fram till och med 16 augusti.